Cóż za miła niespodzianka! Stworzony przeze mnie subiektywny „ranking typów gości hotelowych”, który opublikowałam na blogu 26 sierpnia, zyskał Wasze uznanie. Wiem, że wielu z Was spotkało się z opisanymi przeze mnie typami osobowości w przestrzeni hotelowej, dlatego postanowiłam przyjrzeć im się jeszcze dokładniej. Poprosiłam o komentarz Dianę Nowek, eksperta eksperta mowy ciała i mikroekspresji. Oto, jak oceniła ona wskazane postaci i ich wpływ na pozostałych gości oraz pracowników hotelu.

RODZINKA ADAMSÓW

Kultura, wychowanie i temperament – na te trzy rzeczy nie mamy wpływu u innych ludzi. Jeśli kultura nie została wyniesiona z domu, to trudno będzie o edukację w miejscu publicznym. Niezbyt rozwinięta empatia powoduje, że takie rodziny nie czują, iż mogą komuś przeszkadzać. Płatność za pobyt usprawiedliwia w ich mniemaniu każde zachowanie – stosują zasadę „klient nasz pan”. Krzyki i podniesione głosy wywołują dyskomfort psychiczny, a wrażliwe osoby zostaną z negatywnym nastrojem na dużej. Goście restauracji lubiący ciszę, spokój i miłą atmosferę podczas posiłków, będą czuli irytację i przeniosą pretensję na obsługę. Niezbędne jest zwracanie uwagi na zbyt głośne zachowanie z prośbą o wzięcie pod uwagę innych wypoczywających gości w hotelu. W restauracji kelnerzy mogą wskazywać miejsca do siedzenia, wybierając dla takiej rodzinki stolik oddalony od innych gości. Tylko, czy kelnerzy są od wychowywania gości?

KOSMITA

Manipulanci, często wchodzący w rolę ofiary i niewiniątka. Z jakiegoś powodu uważają, że wszystko im się w życiu należy, a oni są pokrzywdzeni przez los. Trudno z takim nastawieniem walczyć, ale nie wolno go akceptować. Oni tylko czekają na chwilę słabości, by potem domagać się więcej i więcej. Tylko stanowcze trzymanie się zasad i odpowiedzi bez wahania mogą uratować sytuację. Bardziej empatyczna część obsługi będzie odczuwać poczucie winy przy takich gościach. Ich zachowanie będzie zachęcało innych klientów hotelu do podobnych praktyk, a wyjeżdżając, zostawią niższą ocenę za pobyt, sądząc że należały im się dodatkowe usługi.

„MÓJ MĄŻ TAK MA”

Mamy tu przykład ego większego od możliwości. Taki mąż chce być zauważony i doceniony, a przed żoną pragnie uchodzić za eksperta. Deficyt uwagi jest rekompensowany poprzez zachowania zwracające na siebie uwagę. Jeśli gość nie jest agresywny i nie obraża, należy spokojnie przeczekać atak i pozwolić mu się „wykazać”. Niestety, inni goście podatni na sugestie, mogą zacząć doszukiwać się mankamentów restauracji po takiej tyradzie. Złe emocje zostają na sali, wiele osób nie będzie czuło się tam swobodnie, a posiłek przestanie być przyjemnością. Negatywna atmosfera wpłynie na jakość pracy obsługi, a zaatakowani kelnerzy, szczególnie ci bardziej wrażliwi, przeniosą złe emocje na innych gości.

Dla przypomnienia mój wpis o typach gości hotelowych: TYPY GOŚCI HOTELOWYCH, CZYLI SUBIEKTYWNY RANKING OBSERWACYJNY (LATO 2016).

jak sobie radzić z trudnym gościem hotelowym

Pobierz infografikę

Diana Nowek, Ekspert mowy ciała i mikroekspresji

diana-nowek-trener-instytut-komunikacji-niewerbalnej1

Właścicielka Instytutu Komunikacji Niewerbalnej – organizacji zajmującej się mową ciała, analizą mikroekspresji i wykrywaniem kłamstwa w wystąpieniach publicznych, sprzedaży, negocjacjach i spotkaniach na wysokim szczeblu biznesowym.Założycielka i redaktor portalu Psychologia Wyglądu – www.psychologiawygladu.pl. Portal poświęcony jest tematyce komunikacji niewerbalnej i analizy wyglądu. Każdego miesiąca odwiedza go ponad 100 tys. użytkowników.

Zostaw swój komentarz na Facebook’u

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Podziel się wpisem ze światem!

Spodobał Ci się wpis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim z innymi :)