Swoje prawa nie tylko warto, ale i trzeba znać, zarówno gdy jesteś Gościem hotelowym, jak i Hotelarzem. Jakie masz prawa w hotelu?
Pisałam już o szerzej o prawach Gości i Hotelarzy w innym wpisie – dotyczył on dziwnych reklamacji. Tym razem przygotowałam dla Was infografikę, która w krótkich słowach podsumowuje ten tekst. Może także zostać wydrukowana i powieszona w widocznym miejscu w hotelu, tak aby Goście mieli do niej zawsze dostęp. Warto to zrobić, bo może Wam pomóc uniknąć wyjaśniania, czemu Gość nie ma podstaw do reklamacji.
Co daje Gościowi znajomość praw w hotelu?
Jeśli znasz swoje prawa w hotelu jako Gość:
- wiesz, które z Twoich roszczeń są zasadne,
- masz podstawę do ich egzekwowania,
- możesz uzyskać korzystną rekompensatę.
Co daje Hotelarzowi znajomość swoich praw?
Jeśli znasz swoje prawa jako Hotelarz:
- możesz z łatwością wytłumaczyć Gościowi, że jego roszczenia są bezzasadne i dlaczego,
- wiesz, jak możesz zareagować na internetowe wpisy bezpodstawnie oczerniające obiekt,
- oszczędzasz sobie wiele stresu i nerwów ;).
Dlaczego warto wydrukować tę infografikę?
Goście często nie wiedzą, co mogą reklamować, a co nie podlega reklamacji. Ja stawiam na edukowanie i do tego zachęcam Ciebie – wielu z nich czyta sprzeczne informacje w Internecie i przez to są przekonani, że mają rację. Rzetelne źródło dostępne w hotelu da im jasny sygnał, że tu jego prawa będą respektowane i że zasadna reklamacja zostanie rozpatrzona. Pozwoli to także uniknąć obsłudze sytuacji konfliktu z Gościem przekonanym, że ma rację, bo „na forum pisali”.
Jeśli wydrukujesz grafikę i umieścisz ją gdzieś w swoim hotelu, daj mi proszę znać (najlepiej pisząc mail na adres: etirez@etirez.pl i dołączając do niego zdjęcie) – chętnie pokażę to na swoim fanpage’u.
Plik do pobrania: Infografika: prawa w hotelu dla Gości i Hotelarzy
Porozmawiajmy o prawach w hotelu w mojej grupie – dołącz!
O Twoich prawach jako hotelarza możemy porozmawiać również w mojej grupie na Facebooku Merytorycznie o hotelarstwie by Violetta Hamerska, do której serdecznie zapraszam wszystkich Hotelarzy, pasjonatów gościnności.