OTAs (Online Travel Agents). Teraz mamy intensywny czas weryfikacji, a prawdziwych partnerów poznaje się … w kryzysie. Ostanie tygodnie są niezwykle trudne dla hotelarzy, bo OTAs zamiast wspierać hotele – rzucają kłody pod nogi hotelarzom i odbierają hotelom możliwość pełnego dialogu z gośćmi, odbierają prawo gwarantowane ustawą, by proponować gościom vouchery lub szukać rozwiązań, które będą dobre dla gości. Przykładów na stan, który nazwałam „asymterią w kanale dystrybucji” można mnożyć, ale nie o to teraz chodzi.

Żeby było jasne – nie mam nic przeciwko OTA. Tego typu pośrednicy są potrzebni. Jako osoba od Guest Experience widzę ten temat na wielu płaszczyznach i z szerokiej perspektywy, w tym perspektywy gościa. I wiem, że asymetria nie jest dobra. Świadomie kilka lat temu wybrałam moją pozycję, aby łączyć świat hoteli i gości.

Powtarzam to od dawna i niektórzy z Was to robią, że nadszedł czas zmiany i uniezależnienia się od OTA. Wiele hoteli skorzystało z moich rad i przywróciło działy rezerwacji po to, by być blisko gości, poznawać ich potrzeby i co najważniejsze tworzyć ofertę, która pokaże unikalność danego obiektu.

Ten czas, który mamy zamyka pewne możliwości, ale otwiera inne. Dlatego też zabieramy się do konstruktywnej pracy i naszym gościem będzie wyjątkowa postać ze świata hotelowych technologii, czyli … Dr Des O’Mahony – założyciel i szef Bookassist.https://bookassist.org/

Wybór firmy Bookassist  to odpowiedź na moje poszukiwanie partnera, który rozumie jak bardzo ważne są partnerskie relacje z hotelami, długofalowe myślenie o biznesie hotelu, wspólne tworzenie strategii i pilnowanie konwersji (rentowności).

Ale dla mnie równie istotne były twarde fakty – ich doświadczenie międzynarodowe z różnych rynków, wysokiej jakości rozwiązania technologiczne, ale przede wszystkim – myślenie o rozwiązaniu technologicznym przez pryzmat Guest Experience oraz tworzenie  personalizowanych rozwiązań dla gości. 

Prawdopodobnie nowe Guest Experience Journey (mapa ścieżek gościa) trzeba będzie tworzyć na nowo. Prawdopodobnie będą też nowe punkty styku (touch pointy) w off line i on line. Ale nie mam żadnych wątpliwości, że GEx będzie niebawem kluczowe w nowym modelu biznesowym hoteli, a on line i off line będą wreszcie mocno komplementarne.

Dlatego też tak bardzo angażuję się w ten temat, żeby z mocnymi partnerami zbudować tę nową przyszłość. Jestem pod wrażeniem osób z polskiego biura Bookassist https://bookassist.org/pl/, które blisko ze mną współpracują od wielu, wielu dni, aby to środowe spotkanie bardzo merytoryczne.

Pierwszy krok – to posłuchanie o nowych perspektywach; o szansach, które są w tej nowej sytuacji, ale chyba największym wyzwaniem będzie przejęcie kontroli nad własną sprzedażą miejsc i ofert w hotelach. 

I ten pierwszy krok postawimy w środę, 8 kwietnia o godz. 11.00.

W naszej wirtualnej sali konferencyjnej jest 300 miejsc i pierwszeństwo mają osoby z grupy na fb https://www.facebook.com/groups/254316768662828/ (jest obecnie 1433 hotelarzy w grupie)

Nasz gość – Dr Des O’Mahony rzuci światło na temat:

„Jak w nowej rzeczywistości hotele mogą przejąć kontrolę nad swoją dystrybucją?”. 

Zagadnienia do rozmowy z hotelarzami:

  1. Mądrze wybieraj sposób rezerwacji: czy przez pośrednika czy bezpośrednio w hotelu?

Obiekty hotelarskie od dłuższego czasu są zależne od pośredników internetowych. Patrząc z ich punktu widzenia widzimy, że podczas kryzysu wielu z agentów nie traktuje ich fair, zwłaszcza jeśli mówimy o aspekcie związanym z anulacjami, na które nie mają wpływu. Gdy sytuacja w hotelarstwie zacznie wracać do normy, dla hoteli każda złotówka będzie mieć znaczenie w procesie odbudowy ich pozycji na rynku. Po zakończeniu kryzysu trzeba bardziej skupić się na strategii pozyskiwania rezerwacji bezpośrednio i poprawie swojej rentowności.

  1. Koncentracja na rynku lokalnym

Po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu  zauważymy  znaczny wzrost popytu. Jednak ludzie  nadal będą mieć obawy przed  podróżami za granicę, co spowoduje większe zainteresowanie wyjazdami krajowymi. Hotele w pierwszej kolejności powinny skupić się na rynku lokalnym. Wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia, zainwestuj w marketing, zadbaj o krajowego gościa i pozwól mu zapoznać się z Twoją ofertą online. Niech Twoja oferta stanie się dla nich bezpieczną opcją na odpoczynek.

  1. Konstruktywnie wykorzystaj czas kwarantanny

Większość hoteli jest obecnie zamknięta. Odsetek rezerwacji w tych otwartych jest znikomy. Paradoksalnie to właśnie teraz jest dobra okazja do zmian, na które normalnie nie byłoby czasu. Niezależnie od tego, czy dotyczy to analizy danych, czy procedur – jest wiele rzeczy, które można teraz robić, aby zapewnić sobie silną przewagę nad konkurencją, gdy sytuacja wróci do normy.

Krótko o naszym gościu i Bookassist:

Dr Des O’Mahony jest CEO i założycielem Bookassist, wielokrotnie nagradzanej firmy technologicznej, będącej strategicznym partnerem dla tysięcy hoteli. Des od wczesnych lat dziewięćdziesiątych jest związany z nowoczesnymi technologiami w turystyce i hotelarstwie. Jest wizjonerem, mówcą  i wykładowcą, posiada również doktorat z fizyki. Jest laureatem wielu nagród, takich jak Internetowy Przedsiębiorca Roku oraz HSMAI „Top Twenty Extraordinary Minds”.

Bookassist jako światowy lider w technologii optymalizacji bezpośrednich rezerwacji dla hoteli, od 1999 roku jest obecny w wielu krajach. Eksperci w biurach  w Dublinie, Madrycie, Rzymie, Wiedniu, Buenos Aires, Londynie, Pradze i Krakowie  współpracują z ponad 2000 hoteli niezależnych i sieciami hotelowymi na całym świecie. Bookassist jest laureatem wielu międzynarodowych nagród w tym 4  przyznanych przez Hotel Tech Report za 2020 r. w kategoriach: najlepszy system rezerwacji, najlepsza agencję digital marketingu, najlepszy system budowania stron internetowych i najlepsze zarządzanie kampaniami Metasearch.

 

 

 

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Podziel się wpisem ze światem!

Spodobał Ci się wpis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim z innymi :)