DLACZEGO KLIENT (GOŚĆ) NIE ZAWSZE MA RACJĘ?
Ten temat „chodził” za mną od bardzo dawna, bo powiedzenia: „klient ma zawsze rację”, „klient nasz pan”, nadal są obecne w branży hotelowej. Co więcej – te slogany – są kultywowane i wdrażane w życie. Uczą się tego młodzi ludzie, co w sumie przedłuża żywot tych...
„Jak w nowej rzeczywistości hotele mogą przejąć kontrolę nad swoją dystrybucją?”
OTAs (Online Travel Agents). Teraz mamy intensywny czas weryfikacji, a prawdziwych partnerów poznaje się … w kryzysie. Ostanie tygodnie są niezwykle trudne dla hotelarzy, bo OTAs zamiast wspierać hotele – rzucają kłody pod nogi hotelarzom i odbierają hotelom...
I nie o papier toaletowy chodzi…
Każdy z nas szuka własnego sposobu na ten czas, w którym właśnie jesteśmy. U mnie, pewnie, jak u większości z Was wszystkie plany na marzec się anulowały, a kwietniowe są pod ogromnym znakiem zapytania. I może to zabrzmi dziwnie w tej sytuacji, ale ja od 48 h mam w...
L jak ludzie, czyli mój przepis na organizację konferencji i budowanie doświadczeń jej uczestników
Relacja z konferencji Hotelowy Power Day, która odbyła się 7.11.2018 r. w Warszawie.
„Śpieszmy się kochać dyrektorów hoteli, tak szybko odchodzą…”
Innych dobrych pracowników też śpieszmy się kochać, bo będzie coraz trudniej znaleźć (czytaj: zatrudnić) profesjonalistów z pasją. Na szczęście dla tych, którzy są najlepsi nadchodzą dobre czasy. „Śpieszmy się kochać dyrektorów hoteli, tak szybko odchodzą... Kibicuję...
Moja Opowieść Wigilijna 2018
Jaki był ten rok? Trudny, pełen wyzwań, ale także dobry.
Dostarczanie efektu „Wow!” poprzez obsługę hotelu
Jak dostarczać efektu WOW gościom hotelowym?
Konferencja dla hotelarzy Hotelowy Power Day. L jak ludzie [POZNAJ SZCZEGÓŁY]
1. edycja konferencji dla hotelarzy Hotelowy Power Day już 7 listopada! Sprawdź szczegóły.
Grzechy główne hotelowych restauracji – co jest nie tak? [LISTA]
Poznaj 5 największych grzechów hotelowych restauracji! Co moim zdaniem jest w nich nie tak?
Znasz swoje prawa w hotelu? [INFOGRAFIKA]
Jakie prawa w hotelu ma Gość, a jakie Hotelarz? Pobierz infografikę!
Up-selling w hotelu, czyli gdzie uciekają Twoje pieniądze
Oto 8 najczęściej popełnianych w hotelach błędów dotyczących up-sellingu.
13 dziwnych reklamacji gości – jakie prawa ma każda ze stron?
Dziwne reklamacje Gości – jakie prawa mają obie strony?
My Guest Experience 2018: Raffles Europejski Warsaw
Nie. Hotel mi za to nie zapłacił. Oni zrobili ze mną, co chcieli i to zrobili bardzo dobrze. Oto moja relacja z hotelu Raffles Europejski w Warszawie.
My Guest Experience 2018: Przystań Hotel & Spa
Do tego hotelu jechałam z ogromną ciekawością w poszukiwaniu mojego #GuestExperience, bo wiele dobrego słyszałam o tym miejscu od wielu osób. Jak wyszło?
Czy tylko persona…? Przykład hotelarza (inwestora) Mietka
Kim jest Mietek? Mietek to persona stworzona na zajęciach z EdTechu, która zdumiewająco przypomina niektórych realnych hotelarzy (czy może raczej: inwestorów). Czy masz jego cechy? Sprawdź!
5 nowych trendów w turystyce, które zbudują zadowolenie gościa
Dzisiejszego gościa trudno zaskoczyć – wydaje mu się, że skoro ma Internet, widział już wszystko. Czym innym jest jednak widzieć, a czym innym doświadczyć, dlatego właśnie na guest experience powinniśmy się skupić. Przedstawiam Wam nowe trendy w turystyce, które zbudują zadowolenie Waszego gościa przez doświadczenie.
Millenialsi – kim są, co jest dla nich ważne i czemu warto to wiedzieć?
Millenialsi to jedno z najmłodszych żyjących obecnie pokoleń. Są odważni, ciekawi świata, tolerancyjni i gotowi na zmiany. Ich pracodawca nie ma jedynie dać im pracy pozwalającej się utrzymać – oni chcą więcej, chcą rozwoju, motywacji i partnerstwa.
Jak zaplanować wyjazd na wakacje?
Wakacje najlepiej organizować… teraz. W wielu hotelach pojawiają się już oferty First Minute – są atrakcyjne nie tylko pod względem cen, ale i terminów. Mam dla Was kilka rad, jak zaplanować wyjazd na wakacje dobrze, a przede wszystkim mądrze.
Kalendarz urlopowy 2018
Być może pamiętacie, że w ubiegłym roku stworzyłam dla Was kalendarz urlopowy. Ponieważ bardzo Wam się spodobała jego formuła i ostatnio pytaliście mnie o tegoroczną edycję, postanowiłam wyjść naprzeciw oczekiwaniom. Tym razem podzieliłam go na poszczególne miesiące i...
7 najgorszych typów kelnerów – jak sobie z nimi radzić?
Tym, w co wierzę i promuję, są ludzie. Fajni ludzie! To oni tworzą swoje miejsca pracy – sklepy, hotele, restauracje. Goście często wracają nie do miejsca, w którym przeżyli coś przyjemnego, ale do człowieka, który im to zapewnił. Dobra obsługa nie bierze się jednak...
6 powodów, dla których warto robić rezerwację bezpośrednio w hotelu
Robienie rezerwacji bezpośrednio w hotelu ma wiele zalet. Oto najważniejsze z nich.
Moja opowieść Wigilijna 2017, czyli podsumowanie roku
To był rok pełen wyzwań i piętrzących się trudności do pokonania.
L jak Ludzie, czyli alfabet profesjonalnych osób i dobrych ludzi w biznesie
L jak Ludzie to mój nowy cykl na blogu, w którym będę dzieliła się historiami o dobrych ludziach w biznesie, branży hospitality i nie tylko.
Manipulacje w pracy, które sprawiają, że stajemy się ugotowaną żabą
Dlaczego czasem stajemy się ugotowaną żabą? Zapraszam do refleksji nad tym, jak złe emocje wpływają na naszą pracę i życie.
Być szefem w XXI wieku i nie zwariować
Jak być dobrym szefem w obliczu pędzącego i zmieniającego się świata? Co jest ważniejsze: technologia czy ludzie?
Dobrym szefem być! Instrukcja dla każdego człowieka
Ostatnio otrzymałam dużo listów z historiami ludzi, z którym wynikało, że niestety nie ma dobrych szefów.
Kryzys w hotelarstwie, czyli dlaczego brakuje ludzi do pracy?
Brakuje doświadczonych pracowników w hotelarstwie. Dlaczego? Postanowiłam się temu przyjrzeć!
Kucharze-magicy i recenzja restauracji w AC Hotel By Marriott Wrocław
Zapraszam na relację z mojej wizyty w restauracji AC Hotel By Marriott Wrocław!
O czym pamiętać, wybierając hotel na wakacje?
O czym pamiętać, wybierając hotel na wakacje? Dokąd możemy się wybrać w czasie wakacji, jeśli nie mamy jeszcze żadnych planów? I jeśli nie morze, to gdzie?
Skuteczny networking, czyli jak dać szansę przypadkowi?
Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach skutecznego networkingu? Zapraszam do lektury!
Urlop 2017 – kiedy go zaplanować, żeby odpoczywać dłużej? (kalendarz)
Ile dni wolnego będzie w 2017 roku? Kiedy szukać najlepszych ofert hotelowych? Jak zaplanować urlop, żeby odpoczywać dłużej? W ramach mojego projektu "Vademecum gościa hotelowego" przygotowałam kalendarz urlopowy na rok 2017 do pobrania. Zapraszam! Co znajdziecie w...
Opowieść wigilijna – podsumowanie 2016 roku
Był kiedyś taki zwyczaj w dawnej Polsce. Pod koniec roku, zamiast kartek świątecznych – pisano opowieści wigilijne, w których relacjonowano najważniejsze wydarzenia z perspektywy roku. W mojej rodzinie od kilku lat kontynuujemy ten zwyczaj, a ja co roku, jak dziecko,...
Jak wybrać hotel na święta?
Odpoczynek w gronie najbliższych – tak właśnie powinny wyglądać święta. Świąteczne przygotowania potrafią jednak zamienić życie w prawdziwą gonitwę. Nie zawsze mamy na to czas i siłę. Jak odetchnąć w ten wyjątkowy w roku czas? Polecam wyjazdy do polskich hoteli z...
Komunikacja niewerbalna w hotelu – jak ubiór wpływa na naszą ocenę? (cz.2)
Jaką rolę w komunikacji odgrywa ubiór i co mówi o nas? Naukowcy dowodzą, że na nasze zachowania i decyzje może wpływać to, w co jesteśmy ubrani i to, co noszą na sobie inni. Może on również manipulować naszymi humorami, a także ograniczać zdolność samodzielnego...
Komunikacja niewerbalna w hotelu, czyli tajemnica dobrej atmosfery (cz.1)
Czy wiesz, że od 60 do 90% naszej komunikacji odbywa się poprzez przekazy niewerbalne – postawę, gestykulację, mimikę i ton głosu? Jak wykorzystać tę wiedzę w hotelarstwie? Poprosiłam Dianę Nowek z portalu Psychologia Wyglądu o przygotowanie krótkiego poradnika z...
Jak ubierać się w hotelu, czyli hotelowy savoir-vivre cz.2
Czy można pójść w klapkach na śniadanie w hotelu? Czy wypada przechodzić przez lobby w szlafroku? Jak ubierać się w hotelu, żeby nie popełnić gafy? Zapraszam na drugą część porad Marii Bnińskiej, w którym rozłożyła hotelowy dress code na czynniki pierwsze 🙂 Wszystkie...
Jak zachować się w hotelu, czyli hotelowy savoir-vivre cz.1
W hotelu tak jak wszędzie obowiązują te same zasady zachowania. Jednak przekraczając próg hotelu czasami możemy mieć poczucie, że nie do końca wiemy, jak się zachować w określonych sytuacjach. Poprosiłam specjalistkę Marię Bnińską, która zasady dobrego zachowania ma...
Jak sobie radzić z „trudnym” gościem hotelowym? (komentarz eksperta)
Cóż za miła niespodzianka! Stworzony przeze mnie subiektywny „ranking typów gości hotelowych”, który opublikowałam na blogu 26 sierpnia, zyskał Wasze uznanie. Wiem, że wielu z Was spotkało się z opisanymi przeze mnie typami osobowości w przestrzeni hotelowej, dlatego...
Typy gości hotelowych, czyli subiektywny ranking obserwacyjny (lato 2016)
Od lat prowadzę tzw. obserwacje socjologiczne w miejscach publicznych, co traktuję jako pouczające i bardzo rozwijające doświadczenie. Najczęściej obserwuję gości hotelowych i potrafię wyróżnić ich typy, niezależnie od miejsca, w którym się znajduję. „Normalny” gość...
Ujawniam LISTĘ TAJNYCH WSPÓŁPRACOWNIKÓW
Za mną bardzo pracowity tydzień - muzyczna podróż do Dusznik Zdroju na Festiwal Chopinowski, audyt hotelu Golden Tulip Kraków na Kazimierzu, audyt hotelu Limanova w Limanowej. A jeszcze bardziej pracowite tygodnie przede mną, bo dobiega końca ósma edycja kampanii...
Jak wybrać hotel na wakacje?
Wakacje, czyli czas urlopów oraz dłuższych wyjazdów, trwają w najlepsze. To ostatni dzwonek na to, żeby zrobić rezerwację pakietu hotelowego i ruszać w Polskę. Zazwyczaj nie polecam rezerwacji miejsca w hotelu w ostatniej chwili. Zwłaszcza jeśli jedziemy z małymi...
Gwiazdki i marki, czyli co trzeba wiedzieć o hotelach?
Walizka pęka w szwach od nadmiaru rzeczy, a obsługa hotelowa znowu zawiodła – niestety dla wielu osób właśnie z tym kojarzy się podróżowanie. Stresujemy się, czy wszystko wzięliśmy ze sobą, najczęściej zabierając za wiele. Następnie w zaciszu hotelowego pokoju...
"Źródłem każdego działania jest myśl" - Ralph Waldo Emmerson
zobacz profil
etirez@etirez.pl