dobloga

Dzisiejszego gościa trudno zaskoczyć – wydaje mu się, że skoro ma Internet, widział już wszystko. Nie da się ukryć, trochę tak jest. Czym innym jest jednak widzieć, a czym innym doświadczyć, dlatego właśnie na guest experience powinniśmy się skupić. Przedstawiam Wam nowe trendy w turystyce, które zbudują zadowolenie Waszego gościa przez właśnie doświadczenie.

Trendy a moda

 

Czym trend różni się od mody? Moda to zjawisko konsumenckie, kulturalne lub społeczne, które trwa krótko i określa, co jest aktualnie „na czasie”, a co nie. Trend jest długotrwałym zjawiskiem, które się rozwija, nasila i zatacza coraz szersze kręgi w nowych grupach odbiorców.

 

Modą w turystyce może być kierunek podróży, trendem – np. personalizacja obsługi gości. Ważne, aby to odróżnić, bo moda trwa krótko, a trend może być aktualny nawet przez kilkanaście lat!

 

Badanie trendów pozwala przewidzieć potrzeby konsumentów i dopasować do nich swoją ofertę i komunikację. Nowy świat to nowi ludzie i warto o tym pamiętać – to, co działało kilka lat temu, dziś trzeba albo zmodyfikować, albo odłożyć do lamusa.

 

5 trendów dla branży turystycznej

 

1. Łatwość i ciągłość całego procesu

 

Gość pierwszy kontakt z hotelem ma zazwyczaj w Google’u. Zobaczcie, jakie informacje na temat Waszego hotelu widzi po jego wyszukaniu – czy są wystarczające? Sprawdźcie też, czy wszystko na stronie internetowej działa. Szczególną uwagę zwróćcie na:

  • szybkość ładowania się strony,
  • działanie poszczególnych podstron,
  • aktualność informacji w zakładce Kontakt,
  • łatwość wypełniania formularzy,
  • jeśli jest możliwość rezerwowania online – na to, czy proces przebiega bez zakłóceń.

Pomyślicie: banały. To prawda – problem w tym, że to właśnie przez nie ze strony uciekają Wasi potencjalni goście.

 

2. Personalizacja usług

 

Gość chce, by oferta była dopasowana do jego potrzeb, stworzona tylko dla niego. Technologia wychodzi nam w tym naprzeciw – wiemy o potencjalnym gościu takie rzeczy, których często on sam sobie nie uświadamia. Dane zbierają dla nas m.in. Google i Facebook, wystarczy je mądrze wykorzystać.

 

Własne imię w newsletterze od marki nie robi już na nikim żadnego wrażenia, ale spersonalizowany pakiet powitalny w hotelu…? Jeśli nie wiecie niczego o gościu, spróbujcie subtelnie pozyskać takie informacje, np. pytając, czy podróżuje ze zwierzakiem. Na mnie zawsze to działa, bo Fredek to ważny członek rodziny.

 

3. Podróż jako przemiana osobista

 

Nie podróżujemy już tylko po to, by odpocząć w innym środowisku. Chcemy zaczerpnąć tamtejszego życia, czegoś się nauczyć, a także znaleźć czas na przemyślenia dotyczące naszych spraw osobistych, zmienić coś w postrzeganiu świata.

 

Zastanówcie się, jaka atmosfera sprzyja przemyśleniom i jak jesteście w stanie odpowiedzieć na tę potrzebę gości.

 

4. Jedzenie jako powód podróży

 

Są dwa typy ludzi: ci, którzy ciągle odkrywają nowe smaki, i tacy, którzy lubią tylko to, co już znają. Pierwszy typ w podróży szuka miejsc, w których jedzą tylko „lokalsi”, bo wie, że tylko tam pozna miejscowe smaki nieskażone modyfikacją pod turystów. Ten drugi najchętniej wstępuje do McDonald’s, aby zjeść burgera z frytkami dokładnie takiego, jak w ojczyźnie.

 

Niezależnie od tego, czy to podróż na Daleki Wschód, czy na drugi koniec kraju, goście oczekują świeżego jedzenia przygotowywanego z lokalnych produktów na podstawie miejscowych przepisów. Chętnie uczestniczą w lekcjach gotowania połączonych z degustacją potraw. Turystyka kulinarna rośnie w siłę, dlatego warto zadbać minimum o najwyższą jakość potraw w hotelowej restauracji. Na początek ;).

 

5. Eco-friendly

 

Stajemy się coraz bardziej świadomym społeczeństwem i coraz silniejszy jest trend bycia eko. Goście zwracają uwagę na dbałość hotelu o środowisko i jego wpływie na najbliższe otoczenie, na oszczędność wody, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i ekologiczne oświetlenie.

 

Być może już to robicie, ale nie informujecie o tym np. na stronie internetowej? Jeśli nie robicie, koniecznie rozważcie, co możecie dać środowisku. Może to być postawienie budek lęgowych dla ptaków albo wprowadzenie do oferty warsztatów dla dzieci warsztatów z recyklingu – Internet jest pełen inspiracji.

 

Nowe trendy w turystyce to… być w trendach

 

Najważniejsze jest bycie na czasie. Obserwujcie konkurencję, podpatrujcie najlepsze zagraniczne hotele – i analizujcie, co i jak można wdrożyć u Was. Nie kopiujcie cudzych pomysłów, inspirujcie się nimi, udoskonalajcie je, wymyślajcie podobne, ale własne. Nie chodzi o to, żeby mieć to samo, co konkurencja, stwórzcie coś lepszego, oryginalnego. To trudne, ale nie niemożliwe. Wpisanie się w nowe trendy w turystyce nie musi być trudne, próbujcie!

 

Chętnie Wam w tym pomogę poprzez przeprowadzenie audytu lub warsztatów z guest experience dla całego personelu. Więcej informacji uzyskacie, pisząc do mnie wiadomość na adres: etirez@etirez.pl.

 

Inspiracją do powstania mojego wpisu był TEN artykuł. 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Podziel się wpisem ze światem!

Spodobał Ci się wpis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim z innymi :)